Om Dit Køb

Generelt

Dette er en oversigt over de vigtigste punkter i vores Købs- og leveringsbetingelser. De fulde vilkår og betingelser for dit køb kan de finde der. Hvis noget er uklart eller tvetydigt, er det altid de fulde vilkår og betingelser, der gælder.

Kontrakter i forbindelse med købet kan indgås på svensk og engelsk. Det forekommer at vi opdaterer eller ændrer vores købs- og leveringsbetingelser. Dette er de vilkår og betingelser, der var gældende på købstidspunktet.

Fragt

IndenDanmark sendes forsendelser med DHL, 3-5 hverdage. Din ordre vil blive opdateret med den aktuelle pris, når du har foretaget dit valg.

Anslåede leveringstider for hver forsendelsesmulighed og hvert land er baseret på transportørernes egne data. Vi følger jævnligt op og evaluerer forskellige forsendelsesmuligheder for at tilbyde så sikkert et alternativ som muligt til en god pris.

Det er vigtigt, at du afhenter pakker fra din transportør så hurtigt som muligt og senest inden for 10 dage eller som anvist af fragtselskabet. Hvis den ikke afhentes, vil varen blive returneret til os, og vi opkræver et gebyr på 280 DKK. Hvis du fortryder dit køb, skal du altid afhente din pakke. Se, hvordan du fortryder dit køb nedenfor.

Vi sender til disse lande

Vi sender kun til adresser, der er placeret i danmark.

Betalingsmuligheder

Betaling sker via Klarna Checkout, som tilbyder forskellige betalingsmuligheder såsom faktura, afbetaling, via bankkonto og kreditkort. Bemærk venligst, at betaling med check ikke er en mulighed. De betalingsmuligheder, der tilbydes dig, samt betalingstransaktionen for alle betalingsmuligheder, håndteres af Klarna.

Her finder du Klarnas vilkår for anvendelse. For spørgsmål vedrørende betalingsmuligheder og andre oplysninger om din betaling i Klarna Checkout, bedes du kontakte Klarnas kundeservice eller tlf.: +44 (0) 2030050833, eller tlf.: + 44 (0) 808 189 3333.

For at kunne tilbyde Klarnas betalingsmetoder, vil vi muligvis overføre dine personlige oplysninger i form af kontakt- og ordreoplysninger til Klarna, for at Klarna kan vurdere, hvorvidt du er kvalificeret til deres betalingsmetoder, og for at skræddersy disse betalingsmetoder til dig. Dine overførte personlige data bliver behandlet i overensstemmelse med Klarnas egen Databeskyttelsesmeddelelse.

Købet af produktet håndteres dog af Calmino group AB. Hvis du har produkt- eller servicespecifikke spørgsmål, bedes du tage dem direkte med os hos kundesupport.

Betal direkte
Du kan betale dit køb direkte ved kassen med kortbetaling (Visa eller Mastercard) og bankoverførsel. Hvis du allerede er Klarna-kunde, kan der være andre betalingsmuligheder.

Vilkår og betingelser samt eventuelle gebyrer for forskellige afbetalingsmuligheder er reguleret af Klarna. Læs mere på Klarnas hjemmeside.

Fortrydelsesret og klage

Når du køber på afstand, har du som privatperson 14 dages fortrydelsesret (gælder ikke virksomheder). Fortrydelsesfrist træder i kraft den dato, hvor du har modtaget din ordre.

Bemærk, at du af sundhedsmæssige årsager ikke har ret til at annullere dit køb, hvis du har brudt produktemballagens forsegling, f.eks. løsnet på tape eller brudt anden forsegling af produktet.

Hvis du fortryder

Kontakt kundesupport direkte via [email protected] eller +4631407250, før fortrydelsesfristen er udløbet.

Giv besked om, at du har fortrudt dit køb og oplys:

Dit navn og dine kontaktoplysninger

Det ordre-/debitornummer, du kan finde på ordrebekræftelsen, følgesedlen eller fakturaen

Hvilke produkter du fortryder og ønsker at levere tilbage

Tilbagebetalingen foregår via den betalingsmetode, du brugte til at betale for produktet. Hvis du har foretaget dit køb via telefon og er blevet faktureret af Calmino group AB, skal du også oplyse bank-, clearings- og kontonummeret for tilbagebetalingen.

Returneringen står du selv for, og den skal finde sted senest 14 dage fra den dato, hvor du underrettede Calmino group AB om dit fortrudte køb. Du er ansvarlig for produktet og dets tilstand, indtil det er modtaget af os. Tilbagebetalingen foregår lige så snart vi har modtaget din returnering, via den betalingsmetode, du brugte til at betale for produktet.

Du kan også vælge at anvende den standardformular til udøvelse af fortrydelsesretten, som er udviklet af den svenske forbrugerstyrelse.

Reklamation

Som privatperson har du tre års reklamationsret (virksomheder og organisationer har et år). Det er vigtigt, at du kontakter os så hurtigt som muligt, når du opdager fejlen.

Den væsentligste forskel mellem garanti og fortrydelsesret er bevisbyrden for, hvordan manglen opstod. Hvis du indgiver en klage over et produkt, efter at garantiperioden er udløbet, påhviler bevisbyrden dig for at manglen eksisterede fra begyndelsen, at der er en fejl ved produktet.

I tilfælde af en klage bedes du kontakte kundesupport og give følgende oplysninger:

– Ordre/kundenummer (tilgængelig på ordrebekræftelse, følgeseddel eller på fakturaen)

– LOT-nummer (tilgængelig på bagsiden af pakken og på vejledningen)

– Beskrivelse af fejlen og årsagen til klagen.

Konfliktløsning

Hvis du ønsker at foretage en reklamation, henvender du dig i første omgang til vores kundesupport.

Hvis det ikke er muligt at nå til enighed, kan du kontakte Klagenævnet (ARN) for at få en tvist med os prøvet. Calmino group AB følger ARN’s anbefalinger. Som forbruger kan du også klage via EU’s platform for onlinetvistbilæggelse.

Pin It on Pinterest

Share This